01 juli 2017

Etienne Lefèvre à Verzy Champagne Grand Cru Brut Réserve Carte d'Or

Behalve dat drinken in gezelschap gezelliger is dan in je eentje, is voor mij een bijkomend voordeel dat ik minstens drie wijnen op een dag kan opentrekken in plaats van drie dagen met een enkele fles te moeten doen. Zo heb ik in korte tijd stof voor meerdere blogs. Een uitgebreide lunch met familie doet mij weer spitten door m'n voorraad om te zien waarmee ik m'n disgenoten kan imponeren. Het aperitief wordt al gauw een "bubbel", in dit geval deze Champagne. Een fijne mousse bij het inschenken. In de neus een intense geur van wit brood, geroosterd brood, brioche. In de mond vol, romig en zacht, mooie hoge zuren, mini-zoetje, klein bittertje, wat grassig, citroen, grapefruit, de heerlijke en intense smaak van autolyse, gistcellen, brioche, ik hou d'r van. De familie gelukkig ook. Alcohol is 12%, druivenrassen pinot noir 75% en chardonnay 25%. Aanschaflocatie mij onbekend daar ik dit exemplaar gewonnen had bij de bedrijfsbingo.