15 juni 2017

Angove Studio Series Cabernet Sauvignon 2011

Eigenlijk wilde ik nog meer Rieslings drinken tijdens de #rieslingweken maar ik heb er nog maar drie op voorraad en ik vind dat die nog wat langer moeten rijpen dus ik schroef wat anders open, een Cabernet Sauvignon. Fris in de neus, eucalyptus, rood fruit, rozenbottel, cederhout, hintje zwart fruit. Zoetje in de aanzet, mooie hoge zuren, tannines 3 uit 5 maar wel rijp, niet stroef, lekker bittertje. Gemiddelde smaakintensiteit, korte afdronk, tikje alcoholisch. Smaken van rood en zwart fruit, cederhout, eucalyptus. Alcohol is 14%, 'gebruik' van hout vermeld op het etiket, ik vermoed staven of balken, in ieder geval geen opvoeding in barriques. Deze Angove Studio Series Cabernet Sauvignon 2011 is verkrijgbaar bij Wijnpakkettenonline.