04 mei 2017

Kuentz-Bas AOC Alsace Pinot Blanc Tradition 2014

Na het succes van de eerste keer dat ik deze wijn proefde, besloot ik hem nogmaals te kopen maar nu twee flessen, van een ander oogstjaar. Vandaag trek ik de eerste daarvan open, ongeveer op hetzelfde ouderingspunt. Aan de hand van m'n bevindingen zal ik dan beslissen of ik het tweede exemplaar nog wat langer laat rusten. Rijp in de neus, zonnebloemolie, honing, licht floraal, citroen. In de aanzet een mini-zoetje, mooie hoge zuren, licht ziltig, droog, meer strak dan filmend, beetje groen, zonnebloemolie, citroen. Hij is op weg daar waar ik hem hebben wil maar het tweede exemplaar kan nog gerust wat jaartjes blijven liggen. Hij is nu nog niet uitgesproken genoeg naar mijn smaak. Wordt vervolgd. Alcohol is 12,5%, geen hout, verkrijgbaar bij de AH.