10 december 2016

Parini IGT Terre Siciliane Nero d'Avola 2013

Bij een abonnement op een wijntijdschrift ontvang je wel eens een waardebon voor besteding bij een wijnwebwinkel. Voorheen maakte ik daar dankbaar gebruik van door zoveel mogelijk wijnen voor dat geld aan te schaffen. Je komt dan meestal op een welkomstpakket uit. Inmiddels heb ik wel door dat je dan niet de beste kwaliteit voor je geld krijgt. Nu kies ik in plaats van zoveel mogelijk flessen, één hele dure fles uit. Eén fles van 50 euro bijvoorbeeld in plaats van twaalf flessen voor datzelfde bedrag. De wijn van vandaag is echter nog gekocht vanuit de typisch Nederlandse zuinige cultuur. Ik schaam me diep. Hoe dan ook, ik hoop dat er toch nog iets van kwaliteit in de fles zit. Licht aards aroma, fris, stophoest, anijs, rood fruit. In de mond wat meer zwart dan rood fruit, droog, mooie zuren, aardse afdronk. Weer een nero d'avola uit het goedkope segment die helemaal niet tegenvalt. Alcohol is 13%, geen hout, verkrijgbaar bij Gastrovino.