06 juni 2016

Tangled Tree WO Robertson 'Tropical' Sauvignon Blanc 2015

Eerlijk waar. Ik ken mensen, ik noem geen namen, die zijn naar Zuid-Afrika geweest in 2013, hebben daar een wijn gedronken... "die moest Bart ook maar eens proeven". Achterop de fles stond (in Zuid-Afrika dus) te lezen dat hij wordt geïmporteerd door Gall & Gall. Geen noodzaak derhalve om 'm vanuit het land van herkomst mee te nemen, ze gingen hem hier wel eens voor me kopen. Ze waren alleen de naam van de wijn even vergeten en hadden helaas ook geen foto van het etiket gemaakt. Niets kunnen achterhalen, balen! In 2016 gingen ze weer naar Zuid-Afrika, nu beloofden ze om een fles mee terug te nemen. Alleen de Cabernet Sauvignon konden ze niet meer vinden, wel deze Sauvignon Blanc van hetzelfde label en in dezelfde recyclebare PET-fles. Alcohol is 12%, geen hout. In het weekend kwamen ze op bezoek en namen hem voor me mee, hij ging uiteraard gelijk open. 'Tropical' staat er als toevoeging op het etiket. Dat blijkt redelijk te kloppen. Niet heel stuivend in de neus, tropisch fruit, maïs, grassig, buxus. In de mond een klein zoetje, mooie zuren, niet heel strak, rond, citrusfruit, mango, grassig. Op zich gewoon correct gemaakt, niks mis mee, niet heel bijzonder en zeker voor Sauvignon Blanc heel goed doordrinkbaar. Niet zo'n exemplaar waarbij meteen het glazuur van je tanden springt. 's Avonds Google ik hem nog even... gewoon online bij de AH en Gall te bestellen! Ai.