20 oktober 2014

Berberana DO Catalunya Dragon Reserva Chardonnay Macabeo 2011

Witte wijnen op een proeverij smaken me altijd veel beter dan wanneer ik ze thuis proef. Ik heb de neiging ze iets te lang te bewaren, voor sommige geen probleem, het merendeel moet echter zo jong mogelijk geconsumeerd worden. Deze witte Berberana van chardonnay en macabeo, alcohol 12%, proef ik slechts twee dagen na aanschaf. Ondanks dat het oogstjaar 2011 betreft ruikt en smaakt hij ontzettend fris, precies zoals ik het dus op proeverijen ervaar. In het glas licht strogeel. In de neus fris, groene appel, citrusfruit, klein beetje buxus. Ook in de mond één en al frisheid, citrusfruit, groene appel, grassig, licht ziltig, mooie zuren. Klokt erg lekker weg. Verkrijgbaar bij de AH en regelmatig in de bonus. Niet vergeten, met de wijnen van Berberana kunt u punten sparen voor een overnachting in het Hacienda Zorita Wijnhotel.