08 augustus 2014

Barista WO Wes-Kaap Pinotage 2012

In een restaurant had ik deze wijn al eens gedronken. Hij beviel me zeer en ik moest er een blog aan besteden. Bij deze dan. Alcohol is 13,5%, gedeeltelijke vergisting op Frans eiken, tevens houtlagering. In het glas helder, kleurintensiteit 3 uit 5, rood met een magenta rand. In de neus koffie, cacao, melkchocolade, licht animaal, leer, mokka, sigaar. Een zacht mondgevoel, hoge zuren, tikje alcoholisch, branderig, zachte tannines, klein bittertje in de afdronk. Het hout is mooi gedoseerd, slechts minimaal te proeven, intense smaak, koffie, melkchocolade, mokka, rokerig. Hier hoef je geen espresso bij te nemen... dit is espresso. Wat een intensiteit. Waar zou dit nou bij passen? Een pond rib-eye van de grill of BBQ denk ik, zoiets. Veel vlees in ieder geval. Schenkt u mij nog maar een kopje in.