10 mei 2014

Faber Sparkling Rosé alcohol free

Ja hoor! Heb ik me zelf weer eens een alcoholvrije wijn laten aansmeren? Dat zou ik toch niet meer doen heb ik geloof ik eerder gezegd. Als het dan persé moet, laat het dan een bubbeltje hebben. Het aanwezige koolzuurgas leidt namelijk een beetje af van het gemis aan alcohol. Bij het inschenken ontstaat een hevige, bijna agressieve mousse van hele kleine bubbels die bijzonder lang aanhoudt. Licht parelende belletjes dansen vervolgens in het glas. Zalmroze gekleurd. Een wat zurige neus, rabarber. Je mond wordt inderdaad gevuld met het effect van het koolzuurgas, hoge zuren, speekselopwekkend, een zoetje, appelig, erg fruitig van smaak. Het lijkt nog het meest op rood druivensap maar dan dus met een sprankeltje. Verkrijgbaar bij de Gall & Gall.