08 juli 2013

Tall Horse WO Weskaap Sauvignon Blanc 2012

Zuid-Afrikaanse Sauvignon Blanc mét zegel. Dan weet ik dat het geen bulkwijn is maar dat hij in Zuid-Afrika zelf is gebotteld. Dat garandeert mij dat er niet mee geknoeid kan zijn. Enig nadeel is dat de prijs dan ietsje hoger wordt want het vervoeren van wijn in glazen flessen is nu eenmaal zwaarder, lees duurder, dan het vervoeren van bulkwijn in grote tanks. Maar ik heb een iets hogere prijs er graag voor over. Alcohol is slechts 12,5%, geen houtopvoeding. In het glas een lichte strogele kleur met een groene zweem. In de neus typisch Sauvignon Blanc: stuivend. Buxus, iets grassigs, maïs, mango, limoen. In de mond enorm hoge zuren, ik trek er een zuur gezicht bij. Citroen, buxus, beetje mango, wel droog. Hij is niet dun, bij een vette vis kan hij best, ik had er in ieder geval zalm uit de oven bij. Een paar drupjes limoen eroverheen en de wijn sloot prima aan. Verkrijgbaar bij onder andere de Dekamarkt.