19 december 2012

Domaine de Conroy AOC Côte de Brouilly 2011

Ik ga nog even stug door met het achterelkaar opentrekken van Côte de Brouilly. Bewust begin ik met de goedkopere flessen uit het Franse supermarkt-segment. Misschien dat de duurdere exemplaren me uiteindelijk dan genoegdoening zullen geven. Alcohol is 12,5%. Helder, intens magenta gekleurd in het glas, kleurdiepte 4 op een schaal van 5. Aroma's van framboos, kers, perendrups, speculaas, wat kruidigs. In de mond een mini-zoetje, voldoende zuren, fris, rond, tannines 2 op een schaal van 5. Vrij hoge smaakconcentratie wel, framboos, kers, kruiden, peper, heel klein bittertje in de afdronk die niet kort te noemen is. Als ik op de geuren afga zou ik zeggen macération carbonique, maar qua smaak heeft hij voldoende diepte om daaraan te twijfelen. Misschien dat deze gebaat zou zijn bij wat jaartjes opleg. Hij valt me op dit moment in ieder geval niet tegen.