10 oktober 2012

GreenBridge California Zinfandel 2011

Voor het schap in de winkel realiseerde ik het me niet, maar ik heb al eens eerder een wijn van GreenBridge beschreven op Wijn-Blog. Ik ben nogal visueel ingesteld en dat is de reden waarom ik me dit label niet kon herinneren: het is ge-restyled en compleet verhipt. Opgeleukt met een afbeelding van een hippie VW-busje. Tevens is de kurk vervangen door een schroefdop en daarmee is dat gekke uitstekende randje bovenaan de flessenhals ook verdwenen. De wijn wordt helaas wel nog steeds in Duitsland gebotteld. Eens proeven of ze zoiets moois als zinfandel ook kunnen verprutsen. Alcohol is 13,5%. In het glas helder licht felrood gekleurd. Frisse, dunne neus. Er gaat volgens mij een bittertje aankomen, grapefruit en bloedsinaasappel zitten weer eens in het aroma. In de mond hoge zuren, erg dunnetjes inderdaad, het bittertje blijft echter uit. Hij smaakt best fruitig, framboos en aardbei voornamelijk. Van een afdronk is nauwelijks sprake, hij is verdwenen voordat je er erg in hebt. Koelen en 's zomers drinken als alternatief voor rosé is de beste optie.