06 september 2012

Bodega Norton Barrel Select Cabernet Sauvignon 2008

Is dat überhaupt mogelijk, dat je eerste glas kurk heeft en het daaropvolgende niet? Ik trek een wijn open die duidelijk kurk heeft, gooi het eerste glas leeg en het tweede glas heeft nog steeds wel kurk, maar een stuk minder. Voordat ik het derde glas inschenk spoel ik die eerst maar even om, het lege glas riekte ook nog naar kurk. Ik doe een stop op de fles en ga wild met de wijn staan shaken. Ik heb weleens ergens gelezen dat dat geen kwaad kan. Helaas, ook het derde glas heeft nog kurk. Dan het truukje met de plastic huishoudfolie. Wanneer je een prop hiervan eventjes in de wijn zou laten rusten, zou de kurkgeur hierdoor worden opgenomen. Nou, of ik heb niet de goede huishoudfolie of ik doe iets verkeerd want er zit nog steeds kurk in. Het proeven van deze wijn wordt hierdoor onmogelijk. Misschien dat ik op een later tijdstip deze wijn nog eens zal bespreken, maar dan zoals hij bedoeld is.