19 april 2012

Scavi & Ray DOC Prosecco

Een magnum fles maar liefst had ik hiervan ontvangen. Het ploppen van de kurk uit de fles was geen probleem, het terugploppen van de kurk in de champignon-stand wel. Dat deed-ie niet waardoor ik dan ga denken dat de fles al iets te lang heeft gelegen. Het alcoholpercentage bedraagt 11%. Intense mousse die snel weer verdwijnt, grote bubbels achterlatend die gelukkig wel blijvend zijn. In eerste instantie een wat muf aroma, champignon, nu ik het daar toch al over had. Later komt er iets van toast bij, nog veel later wordt het allemaal iets frisser: munt, anijs. Dat laatste komt gelukkig ook in de smaak terug, maar helaas ook weer het muffe. Wanneer ik prosecco proef verwacht ik minimaal frisse, hoge zuurtjes en de smaak van groene appel. Het blijft een beetje uit bij dit exemplaar. De oude vertrouwde toevoeging van een paar drupjes Licor 43 maakt het toch weer wat feestelijker.