09 januari 2012

Mythique Languedoc AOP blanc 2010

Bij de Carrefour in Frankrijk kocht ik deze wijn voor €3,59 die onder de paraplu van "Sud de France" wijnen vandaan komt, alcoholpercentage 13%, een blend van de witte druivenrassen grenache blanc en marsanne, verhoudingen niet vermeld. Twee typische druivenrassen voor het zuiden van Frankrijk, met name de Languedoc-Roussillon. Nauwelijks aromatisch. In m'n mond een beetje filmend, vettig. Fruit is moeilijk te benoemen, ik denk dat perzik er het dichtste bij komt. Hij is redelijk vol, zuurgraad niet bijzonder hoog, maar zeker geen vervelende wijn, minuscuul bittertje in de finale die geenszins kort is. Ik heb de indruk dat hij nog relatief lang met de schillen in contact is geweest of dat er op een oxidatieve wijze is gewerkt. Wat het ook is, het bevalt me! Ik denk zelfs dat hij na een jaartje of twee opleg nog iets meer karakter zal tonen, maar dat doet hij nu zelfs ook al. Mooi wijntje voor een mooi prijsje.