16 november 2011

Apostelhoeve Riesling 2009

Mitra €15,49 alcoholpercentage 11,5%. Stevige prijs voor een riesling van Vaderlandse bodem, maar ja hij moest dan ook wel helemaal uit Limburg geïmporteerd worden natuurlijk. Licht strogeel in het glas. Iets te koud geserveerd, maar toch komt het typische honing aroma al omhoog, maar zeker niet stuivend. In de smaak citrus, nauwelijks restzoet en uiteraard de laat trekkende hoge zuren. Al opwarmend wordt hij wat voller, smakelijker ook daarmee, maar het blijft een ingetogen glas riesling. Daar is op zich helemaal niets op tegen, maar daarvoor is de prijs dan echt veel te hoog. Voor zes euro neem ik dan liever een Elzasser uit de supermarkt. Sterker nog; ik heb er nog één liggen, ik ga hem nú koud zetten...wordt vervolgd.

22.11.2011 Update: Ik heb me vergist, die van een tientje goedkoper mag van mij niet eens riesling heten! Ik ben erg verwend de laatste tijd met mooie rieslings via mijn proefgroep van de Wijnacademie, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat die minimaal hetzelfde moeten kosten, zoniet vele euro's meer, als deze Apostelhoeve die dus best nog wel waar biedt voor z'n geld.