12 september 2011

Mon Domaine DOC Soave Bianco

Deze fles zat in een 'goodie-bag' van de winkeliersvereniging. Gewonnen bij 'Het Rad van Fortuin' georganiseerd door de lokale middenstand. Eerst driftig zegeltjes plakken op een spaarkaart, bij iedere bestede 10 euro kreeg je 1 zegeltje. Dus dat werd rekenen in de winkel want bij 9 euro had je dus gewoon pech. Ongewild koop je dan toch altijd iets meer en dat is natuurlijk de hele opzet van zo'n spaaractie. Maar mij hoor je niet klagen want je kon ook toegangskaartjes voor een museum winnen... doe mij dan maar die 'goodie-bag'! De wijn zelf is een huiswijn van de Mitra, meer dan 5 euro zal hij dan ook niet gekost hebben. Wijnen uit de DOC Soave worden gemaakt van de druivenrassen garganega en trebbiano. Het alcoholpercentage van deze wijn is 11,5%. Wanneer ik de boeken induik, ik check altijd eerst het SWEN-2 boek, dan kom ik een omschrijving tegen die voor wat betreft dit exemplaar compleet de lading dekt. 'Een droge, frisse wijn met een amandelbittertje'. En daarmee is dan ook wel alles gezegd. Lage zuren kan ik daar eventueel nog aan toevoegen maar dan heb ik het wel gehad. Zeer makkelijk drinkbare wijn zonder diepgang of lengte.