10 juli 2011

Les Petit Baies Minervois AOC 2009

De AOC van Minervois staat vijf verschillende druivenrassen toe voor rode wijn: carignan, syrah, cinsault, mourvèdre en grenache. Helaas staat er niets op het etiket vermeld betreffende de gebruikte druiven, laat staan de verhoudingen. Alcoholpercentage 13,5% en hij komt van de Intermarché voor €2,30. Volgens mij heeft mijn lichaam zich ingesteld op rode wijnen, of ik proef de laatste tijd alleen nog maar zachte wijnen, want ook hier proef ik weer nauwelijks tannines. Ik kan me niet meer herinneren wanneer tannines me nog echt hebben gestoord in een wijn. In de neus weer heel erg fruitig: framboos. Ik had zelfs opgeschreven dat hij me even aan een Beaujolais deed denken. Hij is een heel klein beetje branderig in de keelholte. Ook ontwaar ik iets van een zoetje, subtiel, niet zo'n gefabriceerd zoetje zoals in de Nieuwe Wereld wijnen van onder andere Cimarosa. Voor die prijs niet verkeerd, doordrinkbaar, maar verwacht geen hogere wijnkunde.