19 mei 2011

Wild Pig Viognier 2009

AH €4,99 alcoholpercentage 12,5% druivenras: viognier 100%. Vanavond had ik het SWEN2 examen. Dit bestaat uit een proefgedeelte en een theorie gedeelte. Van de 6 te proeven wijnen, moet je er minstens 2 goed hebben, anders ben je sowieso gezakt. Ik had er 4 van de 6 goed, dus voor 50% alvast geslaagd. Over 10 dagen ongeveer de rest van de uitslag. Viognier stond overigens ook tussen de foute antwoorden, daar waar riesling het juiste antwoord was. Mooi dat ik al meerdere viogniers heb geproefd en daarom ook wist dat het die niet kon zijn. Net als bij die andere viogniers, komt bij deze Wild Pig een zoet aroma je tegemoet. Onmiskenbaar perzik, ook lychee. Verrassend bij deze is de smaak van bloedsinaasappel en het bitter van een grapefruit. Smaken die ik bij de andere niet heb ervaren. Misschien dat deze al iets te lang ligt. Volgens het achteretiket zou ik hem zelfs kunnen bewaren tot 2012, maar ik mis zuren. Hierdoor valt hij best zwaar op de maag en wordt hij heel snel al vervelend.