30 mei 2011

Cimarosa Western Cape Cabernet Sauvignon 2009

Ik heb het gehad met Cimarosa. Niet alleen zit er geen onderscheid tussen hun wijnen wanneer het gaat om shiraz, cabernet sauvignon of merlot, het maakt ook nog eens niets uit of de wijn nu uit Australië, Zuid-Afrika of Chili komt. Het is allemaal dezelfde reageerbuiswijn. Ik heb nog twee flessen van dit merk staan die ik nog ga recenseren, maar daarna koop ik hier niets meer van. Als je me dus ooit nog eens een wijntje kado wilt doen: geen Cimarosa van de LIDL meer! Deze was €2,79 alcoholpercentage 14% druivenras: cabernet sauvignon 100%, maar het had dus net zo goed van een andere druif kunnen zijn. Ze doen nog wel een beetje hun best om datgeen wat karakteristiek is aan de cabernet sauvignon druif, erin te stoppen. Het aroma en de smaak van cederhout zul je altijd wel terugvinden bij de wijnen van Cimarosa die van de cabernet sauvignon zijn gemaakt. Maar voor hetzelfde geld is dit ook weer een smaakstof die gewoon in poedervorm te verkrijgen is. Het bekende kleine restzoetje zit er natuurlijk ook weer in en uiteraard weer het vrijwel ontbreken van tannines, wat ervoor zorgt dat niemand dit een vieze wijn zal kunnen vinden. Niet vies en toegankelijkheid samen wordt al heel snel uitgelegd als "lekker", maar ondergetekende heeft deze producent door en snapt waar ze mee bezig is. Bah!