04 april 2011

Pinot Grigio Delle Veneto 2009 IGT (LIDL)

Even voor alle duidelijkheid in de titel "LIDL" erbij gezet, omdat ik exact dezelfde titel ook al voor het blog van deze wijn van de ALDI had gebruikt. Deze kostte me €2,79 alcoholpercentage 12%. Dat zijn ook al twee statistieken die deze wijn met die van de ALDI gemeen heeft. Het verschil zit 'm (gelukkig) puur in de smaak. Het komt uiteraard wel vaker voor dat dezelfde wijn, maar dan met een ander etiket in verschillende winkels ligt. Soms is dan ook de prijs nog verschillend. Ik hoef me in dit geval niet bekocht te voelen, aangezien dit twee totaal verschillende wijnen zijn. Was de vorige nog plakkerig, vervelend en zoet; deze is een stuk frisser. Hij is licht aromatisch, er komen geen uitgesproken geuren opzetten. In de aanzet zit een heel klein zoetje, er zit een zuurtje in, en in de afdronk zit een bittertje. Zo op papier lijkt het net of deze wijn dus goed in balans is, en waarschijnlijk is hij dat ook wel, maar ik mis een uitgesproken smaak. Hij is veel te neutraal, het had net zo goed water met suiker, wijnsteenzuur, alcohol en tannines kunnen zijn. Het enige positieve verschil met die van de ALDI, is dat deze wat minder vervelend en saai is, en iets meer spanning biedt.