23 maart 2011

Montagne Saint-Émilion 2007

Deze wijn kreeg ik als presentje toen ik in Frankrijk een dineetje had georganiseerd. Prijs, plaats van aankoop onbekend, alcoholpercentage 12,5% druivenrassen: merlot, cabernet franc, cabernet sauvignon. Ik begin inmiddels voor deze druivencombinatie een aardige neus te krijgen, dat wil zeggen, de "a-ha, die heb ik eerder geproefd"-ervaring. Er kwam een lange kurk uit, maar volgens het etiket moest ik hem toch wel in 2011 uiterlijk openen. Ik proef een pepertje, tuinbonen en weer die frisheid die ik al eerder bij Bordeaux' heb ervaren. De tannines vallen reuze mee en er is een bittertje. Ik weet niet of het aan deze wijn specifiek ligt, of aan Bordeaux in het algemeen, maar ik vind er niet veel aan. Weinig spannend en een beetje vlak en saai. Ik wil dat een wijn me pakt en me naar mooie oorden voert. Ik wil kunnen wegmijmeren wanneer ik een wijn drink. Ik wil meer passie in een wijn, en tot nu toe heb ik die nog niet in een Bordeaux kunnen vinden. Helaas ook weer niet in deze.