09 maart 2011

Les Suzerains Andeol Salavert Côtes du Rhône Villages 2007

Mitra €4,99 alcoholpercentage 14% druivenrassen: grenache 70% syrah 30%. Mooi primair, fruitig aroma. Warm, kruidig. Tevens fris, mede door de smaak van venkel en anijs. Dit is weer zo'n heerlijke doordrinkwijn. Wat ik daarmee bedoel is eigenlijk niet in woorden te omschrijven, maar wel in klanken. Eerste slok: mwah, oké. Tweede slok: mmh, interessant. Derde slok: mmmmm, niet verkeerd. Vierde slok: mjammie, lekkerrr! Wat mij eigenlijk gelijk brengt op het volgende: echt wijn proeven houdt meestal in: uitspugen. Ik denk echter dat het doorslikken ervan wezenlijk onderdeel is van de volledige sensatie van de wijn. Ik zal hierop verder ingaan in mijn column op By The Grape. Mocht je ondertussen deze wijn nog tegenkomen: kopen en gelijk drinken is mijn advies!