08 maart 2011

Cimarosa South Eastern Australia Chardonnay 2009

LIDL €2,79 alcoholpercentage 12,5% druivenras: chardonnay 100%. Was ik nog heel enthousiast over de Australische shiraz van Cimarosa, en die stond zelfs bij mijn aanraders, en ook was ik niet ontevreden over de cabernet sauvignon, begin ik nu toch mijn bedenkingen te krijgen bij deze fabrikant. Of kunnen zij misschien alleen maar lekkere rode wijnen produceren? De rosé en witte wijnen die ik tot nu toe van ze heb geproefd, kunnen vrijwel gelijk door de gootsteen. De chardonnay van vandaag is zeker geen afknapper, maar al helemaal geen aanrader. Vóór het walsen aroma's van vanille en walnoten, na het walsen komt er weer eens latex en benzinelucht opzetten. Gelukkig komt dit niet terug in de smaak, maar het is wel een minpunt. Hij heeft zelfs nog wel frisse zuren, maar dat is dan ook alles. Er komen geen frisse fruitsmaken omhoog; het etiket wil je doen geloven dat het naar citrus en groene appel smaakt, maar geloof me, dat is alleen maar marketing. Laat deze maar lekker in de schappen staan!