06 maart 2011

Chez Norbert

Dit plaatje wilde ik jullie niet onthouden. Hertenbiefstuk, gestoofd peertje met vijgen/port chutney, gebakken aardappelblokjes en tuinbonen in tuinbonenpuree met uitjes. Ik had al een aantal keer het aroma van tuinbonen opgemerkt bij bepaalde wijnen en wilde toch even checken of het overeen kwam met hoe ik op 6-jarige leeftijd tuinbonen heb ervaren. Ik heb ze toen niet allemaal opgegeten bij oma, maar vandaag vond ik de smaak, van vooral de puree, sterk overeen komen met die van doperwten. De associatie die ik had bij de wijnen klopte toch wel redelijk. Ik had even gegoogeld welke wijn je het best bij hertenbiefstuk kunt drinken, maar kon niet echt een pasklaar antwoord vinden. Wel las ik dat het een krachtige wijn moest zijn. Ik koos daarom voor een Argentijnse Malbec. Op papier rijk in de tannines, alhoewel dat bij deze Argentijn nog wel meeviel. Morgen zal ik de wijn bespreken.