22 mei 2010

Kaapse Pracht Rosé 2009

Voor het eerst bespreek ik een rosé op dit blog, maar ik zal me hierin beperken. Ik vind er namelijk niet zoveel aan, rosé. Het is een zonnig drankje, en deze drink ik dan ook wèl gekoeld. Het is voor mij "het biertje onder de wijnen". Ik vind over het algemeen dat er weinig smaak aan zit. Het lijkt wel aangelengde, goedkope rode wijn. Ongetwijfeld zullen er genoeg uitzonderingen zijn en wanneer ik die vind, zal ik ze wel recenseren. Maar wanneer ik er eentje proef waarvan ik denk, dat de smaak er één is van dertien in een dozijn, zal ik er geen ruimte aan gaan besteden op dit blog. Waarom dan wel deze Kaapse Pracht? Omdat er eentje de eerste moet zijn. Verkrijgbaar, en heel veel verkocht, bij de Aldi voor €1,99. Alcoholpercentage 12,5%. Druivenrassen pinotage en colombard, mixverhouding onbekend. Zoals verwacht: weg-klok-rosé. Niet vies hoor, hou me ten goede, maar zeker geen diepgang. Voor de prijs: inslaan, opslaan en achterover slaan. Bij voorkeur op een zonnige dag en met maten (nee, geen typo).